11 octombrie 2012

tocanita de inimi



Rar ma apuca nostalgia si ma apuc de gatit romaneste. Nostalgia dupa copilarie adica. Tocanitele erau omni-prezente cand eram mici. De obicei erau de pui si cea mai vanata piesa din cratita era inima. Asta pentru ca atunci puii aveau inima :) Daca o gaseam eu prima se uita mama la mine si imi facea semn sa nu spun nimic. Iar eu o molfaiam cu un zambet satisfacut pe fata. Acum puii sunt fara inima, iar inimile vin separat. Asa ca am cumparat o caserola de inimi de curcan, un fel de jumbo inimi de pui, daca ma intrebati pe mine :), dar altfel foarte gustoase.

Si dupa reteta mamei, am taiat o ceapa si am prajit-o in ulei. Dupa vreo 2 minute am presarat si niste paprika dulce si am mai lasat-o putin la prajit.


Apoi am trantit inimile spalate in prealabil si le-am prajit putin. Am turnat niste apa fiarta si le-am lasat sa fiarba vreo 20 de minute. Intre timp am adaugat si doi catei de usturoi zdoibiti, sare si piper.



Cand au fost aproape fierte am facut dresatura din doua linguri de faina alba amestecata cu apa. Am turnat amestecul omogen in tocanita, am amestecat si am mai lasat vreo 5 minute la fiert.



Si am executat si felul de mancare care ma chinuie de fiecare data: mamaliga. Ce-i drept a amestecat A mai mult in ea pentru ca eu am sarit prin bucatarie cu multe bip-uri dupa ce a sarit pe mine nenorocita.


Putin vin rosu si aveti o cina traditional romaneasca cu un twist modern. 

Niciun comentariu: