13 noiembrie 2012

supa de ghebe


Pentru ca e de sezon si pentru ca iubesc ciupercile cu pasiune, am luat o jumatate de kg de ghebe din piata si am facut din ele o supa aromata, fina si plina de savoare. Cu ocazia asta mi-am extins si repertoriul de supe :)

Pentru aproximativ 4-6 portii aveti nevoie de:

- 500 g ghebe
- 3 linguri de smantana dulce de gatit
- o lamaie
- o mana de cimbru
- o mana de frunze de patrunjel
- 2 catei de usturoi
- 1 ceapa
- ulei de masline
- sare
- piper


Intai am rupt cozile ciupercilor. Cele care erau tari si atoase le-am aruncat, dar majoritatea erau ok asa ca le-am pastrat. Pentru ca ghebele pe care le-am gasit in piata erau destul de pline de pamant, le-am spalat in apa calduta, in mai multe ture si apoi le-am lasat sa se scurga. In general nu imi place sa spal ciupercile. Pe cele champignon le curat doar de coaja, dar ele sunt curate in general. La ghebe nu se putea pune problema sa le manaci asa si oricum au ajuns supa, asa ca nu prea conta ca s-au imbibat cu apa.


Pentru ca ciupercile erau gata de actiune, am taiat marunt o ceapa si doi catei de usturoi pe care i-am aruncat in uleiul incins.


Dupa ce s-au prajit putin, fara sa isi schimbe culoarea, am adaugat ciupercile si cimbrul.


Am lasat vreo 10 minute sa clocoteasca amestecand constat si apoi am turnat apa fiarta din belsug si am mai lasat la fiert vreo 40 de minute.


Cand au fost gata fierte ciupercile am luat cam jumatate din supa si am dat-o prin blender. Apoi am amestecat tot continutul si am adaugat smantana lichida, zeama de la lamaie si frunzele de patrunjel.


Si am mancat bol dupa bol cu paine prajita. E extrem de satioasa si de buna. Daca va incumetati sa luati mai multe ghebe, puteti sa le spalati, sa le opariti in apa fiarta si sa le puneti in congelator pentru la iarna. Si veti putea face supa, dupa supa, dupa supa. Eu stiu sigur ca asa o sa fac :D

Niciun comentariu: