31 decembrie 2012

cheesecake cu martipan


Sau cum a ajuns un cheesecake ratat sa fie senzatia Craciunului. Totul a inceput cu ideea mea sa fac un cheesecake pentru masa de Craciun. De fapt, cheesecake-ul promitea sa fie cel mai bun de pana acum: am folosit reteta de data trecuta, dar am pus migdale in loc de fistic in baza si l-am copt scufundat partial in apa, adica am pus apa intr-o tava mai mare si in ea am pus cheesecake-ul in tava lui, deci tava in tava. Doar ca atunci cand l-am scos din cuptor, mi-a alunecat din mana, a cazut pe aragaz si s-a dus o bucata serioasa din el. Cu alte cuvinte doar prezentabil nu mai era. Si dupa ce mi-am stapanit nervii si nu l-am aruncat, l-am pus in frigider vreo doua zile in ideea ca ''voi vedea eu ce fac cu tine''. Asa ca am luat martipanul pe care vroiam sa il folosec la turta dulce, dar nu l-am mai folosit pentru ca nu am gasit nicaieri cum sa lipesti martipan de turta dulce... Aveam martipan de 3 culori si dupa ce l-am framantat cu zahar pudra mi-am dat seama ca am nevoie de toate 3 ca sa imbrac cheesecake-ul. 


Doar ca negru nu mi s-a parut cea mai sexy culoare de tort. Ce mi-o fi trecut prin cap cand l-am cumparat? Asa ca am ascuns-o sub straturile de rosu si galben :D Shhhh.


Dupa care l-am taiat frumos cu cutitul pe margine, iar din resturi am facut stelute si braduti pe care i-am pudrat cu zahar.




Si i-am lipit cu dulceata. Daca tot nu am gasit nicaieri cum sa lipesc martipanul, am zis sa incerc cu ce parea logic. Si a mers :) Deci pot sa confirm: daca vreti sa lipiti martipan, o puteti face cu un strat subtire de gem sau dulceata. 


L-am pus inapoi la frigider si cateva ore mai tarziu, cand l-am servit, nimeni nu si-a dat seama ca fusese un cheesecake urat :)




Si pentru ca tot suntem intr-o nota festiva, acum in ultima zi din an, vreau sa va multumesc mult pentru vizite si pentru ca ma cititi. Cele peste 2000 de vizite pe luna sunt o minune pentru un blogulet care a inceput ca sa am de unde repeta retetele care imi plac :) Iar faptul ca a aparut si in Good Food anul acesta e mai mult decat imi imaginam cand am inceput. Toate acestea datorita voua, pentru ca reveniti aici ca sa va insipirati sau sa salivati la poze :) Multumesc mult si sa aveti un nou an delicios! 

Niciun comentariu: