02 martie 2013

pulpa de vitel la cuptor


Dupa experienta reusita cu muschiul de vita la cuptor, am tot gatit diverse bucati de vita de marimi si forme diferite. Nu ma pot declara inca experimentata la identificarea carnii de calitate, care e destul de greu de gasit la noi oricum, dar de cele mai multe ori am nimerit o carne decenta. In cele ce urmeaza este vorba de niste pulpa de vitel pe care am cumparat-o din Piata de la Obor. In supermarket de obicei nu sunt bucati atat de mari. Am inceput prin a o spala, apoi am sters-o cu servetele de bucatarie ca sa nu mai aiba apa deloc pe ea si am taiat-o in bucati aproximativ egale, de vreo 5 cm latime.

pulpa de vitel

Am pus sare si piper, putin cimbru uscat si am prajit-o la foc mare vreo 2-3 minute pe fiecare parte in putin ulei de masline, cat sa isi schimbe culoarea. Intre timp am incins cuptorul la foc mediu (2 din 3 pe gaz).


Am pus hartie de copt intr-o tava de ceramica termorezistenta, dar la fel de bine puteti folosi o tava normala de metal, si am dat carnea la cuptor la foc mediu. Apoi am facut testul apasand pe ea cu clestii de metal. Cel mai bine e sa apasati imediat inainte sa o bagati la cuptor ca sa va faceti o idee de textura. Dupa doar 2-3 minute pe foc va fi moale la mijloc, deci nefacuta. Daca va place in sange sau medie-in sange, trebuie sa fie inca putin elastica cand e gata. Daca e tare, inseamna ca s-a facut prea mult. E bine sa o verificati din cand in cand, pentru ca fiind subtire, nu va dura foarte mult pana va fi gata.

Inainte si dupa ce a stat la cuptor

Cat a stat carnea la cuptor am incropit o salata verde cu andive, ridichi si rosii deshidratate.


Si cand am scos carnea din cuptor avea un sos foarte bun pe care l-am turnat peste cateva felii de bagheta.


Am asezat vitelul deasupra si am mancat cu pofta.


Iar feliile care au ramas au fost excelente in sanvis a doua zi.


sanvis cu vitel, ridichi si cascaval

Sa aveti o vita reusita :)

Niciun comentariu: